Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Samarbejde og forventninger

Samarbejde; 

Vi ser gerne at samarbejdet med forældre er omkranset af respekt og tillid. 

I kender jeres barn bedst, og er derfor de vigtigste medspillere, når det kommer til arbejdet omkring barnets læring og trivsel generelt. 

Vi arbejder altid for den gode kommunikation, og er bevidste om, at det er os som professionelle, der har ansvaret for den gode relation. Vi ser derfor også forældresamarbejdet, som en meget vigtig del af kerneopgaven. 

Vi bestræber os på, at lære den enkelte forældre at kende, gennem god dialog, åbenhed og troværdighed.

Vi giver os tid til at snakke med forældre og kan det ikke lade sig gøre i en travl hverdag over lågen, så sætter vi gerne tid af til en telefonsamtale eller et fysisk møde. Vi er opmærksomme på at sende dagbøger og billeder ud, sådan at forældre kan følge med i sit barns hverdag og følge op på det derhjemme. 

Vi stiller os gerne til rådighed, hvis man føler behov, for at vende en situation, som kunne bruge en pædagogisk indfaldsvinkel.

Samarbejdet omkring et barn, bliver ydermere vigtigt, når der skal ydes en ekstra indsats. Der kan være samtaler eller tiltag som skal igangsættes, som er svære, men nødvendige. Personalet gør sig umage med at være lyttende, rummelige og respektfulde. Vi er opmærksomme på altid, at sætte barnets behov i fokus og understøtte med faglig viden.   

Det er vigtigt for os, at alle forældre går fra deres barn, med en vished om, at barnet er i trygge rammer, med kompetente voksne, som formår varetage de behov der måtte opstå.   

Forventninger; 

- at forældre er ærlige og åbne overfor os, hvis der er noget de har brug for at drøfte, undrer sig over eller har bekymringer der fylder. 

- at forældre involverer os i begivenheder, der kan påvirke deres barns trivsel, selvfølgelig i fuld fortrolighed. 

- at forældre har tillid til, at de valg vi træffer i forhold til deres barns hverdag og trivsel, er fagligt velfunderet og med en begrundelse i barnets behov. Fx hvis vi vurderer at barnet har en dårlig dag, og ikke kan deltage i institutionens rutiner og aktiviteter. Eller hvis vi ser behov for at involvere andre faglige sparringspartnere fx. PPR. 

- at forældre respekterer vores behov for planlægning, og melder ferie/fridage/sygdom mv. ind i god tid på AULA. Vi vil gerne udnytte ressourcerne bedst muligt, og særligt ferie planlægning (uge 7- påske- sommerferie- uge 42) er meget relevant, for at skabe de bedste muligheder for børn og voksne. 

- at alle tager ansvar for den positive tilgang og konstruktive dialog.