I Labyrinten og Humlebien arbejder vi professionelt med, at understøtte alle børns læring.
Læring opstår alle vegne, gennem hele dagen. Et pædagogisk læringsmiljø opstår når vi lærer sammen i hverdagssituationer, i rutiner og i overgange. Når vi drager erfaringer i samspillet med andre børn og voksne.
Vi lærer gennem leg, planlagte aktiviteter og i dagligdagens gøremål. Læring er bl.a. en del af sanselighed, sprog, motorik, sociale relationer og relations-kompetencer. Vi tager disse aspekter med i planlægning af traditioner, forløb og planlægning.
I vores rammer, er læring lig med udvikling og erfaring. Udvikling af barnets sociale og generelle kompetencer, og udvikling af barnet som et unikt individ og samtidig som en del af et større fællesskab. Læring er både konkrete færdigheder, men også kompetencer indenfor sociale spilleregler og strategier, som er nødvendige at mestre i fællesskaber og venskaber.
Erfaring og gentagelser er vigtige elementer, når børnene øver sig på, at mestre de mange ting de skal lære i livet.
Børn lærer i forskellige tempi, og lærer forskelligt. Børn er ikke ens, og har forskellige kompetencer og interesser. Vi har derfor øje for hvert enkelt barn og dets kompetencer og interesser, for at igangsætte forløb og aktiviteter, der øger deres nysgerrighed, og derved deres læringslyst og videns begær.
Vi arbejder med den tilgang, at læring opstår i relationer. Børnene lærer og udvikles i samspil med hinanden og de voksne.